שר הביטחון גנץ: "ישראל תעביר הלוואה בגובה של חצי מיליארד לרשות"

קובי פינקלר 1 Comment on שר הביטחון גנץ: "ישראל תעביר הלוואה בגובה של חצי מיליארד לרשות"

שר הביטחון בני גנץ מתייחס לביקורו החריג עם יו"ר הרשות הפלסטינית במוקטעה ואומר, "הגעתי לפגישה כדי לבנות אמון ולשמור על האינטרסים של מדינת ישראל, והקשרים החשובים שלנו עם הרשות הפלסטינית". על איראן: "אנחנו עובדים גם כדי להגדיר מה זה תוכנית ב' ולראות שאם אין הסכם, יתחילו פעולות אחרות כפי שאמר הנשיא ביידן"

שר המשפטים, בני גנץ בכנס לשכת עורכי הדין | צילום: דוברות לשכת עורכי הדין צילום: דוברות לשכת עורכי הדין
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כשיצא אמש, שר הביטחון ופמלייתו מהמוקטעה ברמאאלה אחרי פגישה בת שעתיים עם יו"ר הרשות אבו מאזן, תיארו גורמים שהיו נוכחים בפגישה את אבו מאזן בן ה-86 כצלול חד ועירני. כנראה כל אחד היה שמח לקבל הלוואה של חצי מיליארד ש"ל לשיקום הרשות.

היום (שני) בשיחה עם כתבים צבאיים לקראת השנה החדשה, מתייחס שר הביטחון לשורה של נושאים ובהם עם הרשות "אמרתי לאבו מאזן ואני אומר גם לכם שלא אנחנו הולכים ולא הפלסטינים הולכים לשום מקום מחר בבוקר. הגעתי לפגישה כדי לבנות אמון ולשמור על האינטרסים של מדינת ישראל, והקשרים החשובים שלנו עם הרשות הפלסטינית שאני מאמין שצריך לחזק אותה".

גנץ הבהיר כי "ככל שהרשות הפלסטינית תהיה חזקה יותר, החמאס תהיה חלשה יותר, וככל שתהיה לה יותר משילות, יהיה יותר ביטחון ואנחנו נצטרך לפעול פחות".

בין הנושאים שנדונו בפגישה וסוכמו, הסדרת מעמד הומניטארי של אלפי אנשים ששוהים באזור ללא תיעוד, אנשים שהגיעו מעזה ומבקרים מאחרים (פלסטינים מחו"ל שהתחתנו לפני שנים בגילאים מבוגרים). הכל לפי קריטריונים ברורים ושל אנשים מבוגרים בלבד.

מעבר להתחשבנות דיגיטלית במע"מ – כל עסק פלסטיני שרוכש ממדינת ישראל יעשה את זה
באופן דיגיטלי וכך חשבוניות מחוקות\שחוקות\לא תקינות יביאו לגבייה נכונה – אושר על ידי משרד האוצר החל מה-1.11. יכניס כ-10 מיליון ₪ לרש"פ.

גולת הכותרת היא ההלוואה של חצי מיליארד שקל שישראל תעביר לרשות ותוחזר מכספי הסילוקין מיוני 2022- הדבר מתואם עם שר האוצר.

כל אלו בנוסף לצעדים שכבר ננקטו כמו הגדלת היתרי תעסוקה ב-15,000, תוספת אלף עובדי תיירות ואישורי בנייה שניתנו בשטחי c.

על הקשרים עם ארצות הברית אומר שר הביטחון:   ארה"ב וישראל חולקות מידע מודיעיני, ושיתוף הפעולה באזור עם ארצות הברית הולך ומתחזק. אנחנו עובדים גם כדי להגדיר מה זה תוכנית ב' ולראות שאם אין הסכם, יתחילו פעולות אחרות כפי שאמר הנשיא ביידן".

איראן: בגיזרת איראן מדגיש השר ואומר "אם איראן תגיע לסף גרעין, אין לי ספק שמדינות רבות ינסו גם הן לרכוש את היכולת הזו וייווצר מירוץ חימוש שיסכן מדינות רבות בעולם ולא רק במזרח התיכון".

בנוסף, "איראן תחת מטריה גרעינית תגביר את התוקפנות באזור".

לבנון: בני גנץ אמר  "אנחנו רואים שהחמאס העולמי מנסה לייצר תשתית גם בלבנון".

עזה: שר ביטחון התייחס להתגברות המהומות  "אמרנו שמה שהיה הוא לא מה שיהיה ומה שהיה הוא לא מה שקורה. גם באופי התגובות שלנו ועוצמתן, גם בהעברת הכסף הקטארי שהמנגנון שלהשונה, וגם בנושאים האזרחיים והתלות של השיקום בשו"ן כפי שאמרתי בסיום המערכה".

שר הביטחון הבהיר, "התקיפות שלנו בעזה ממוקדות ופוגעות ברכיבי התעצמות שכואבים לחמאס ושוללות יכולות. אני לא יכול להבטיח שלא נמשיך מהיום ה-12 של שומר החומות".

באשר לתקציב הביטחון ורפורמת השרות אומר שר הביטחון "תקציב הביטחון מאפשר את ההתעצמות והמענה המבצעי שאנחנו צריכים, ולצד זאת בעל מאפיינים חברתיים חשובים.

בין השאר אנחנו מתחילים במיגון הצפון והקמת המכשול שעוכבו שנים, אנחנו מממשים את רפורמת נפש אחת, עיגנו את תוכנית ממדים ללימודים בתוך התקציב, אנחנו דואגים לתחבורה ואני מאמין שגם נביא להעלאה של שכר חיילי החובה, בדגש על המערך הלוחם.

הצלחנו גם בשנת קורונה להגדיל את הייצוא הביטחוני ולחזק את התעשיות שמספקות עשרות אלפי מקומות עבודה.

"חוק הגיוס" אומר גנץ, הוא גשר שמתכתב עם מתווה השירות שאנחנו פועלים להביא "במסגרת המתווה הזה השירות הצבאי יהיה המוביל, ולצידו יהיו שירות ביטחוני, אזרחי וקהילתי. רוב אזרחי ישראל יתבקשו לתרום, ומי שיתגייס לשירות קרבי או שירות צבאי משמעותי וארוך יתוגמל בהתאם.

המטרה היא להגיע ללמעלה מ-70% משרתים מקרב מחזור, כשהיום אנחנו עומדים על כ-50% בלבד. זו רפורמה שלוקח זמן לעשות, וצריך לדאוג שהיא שומרת את צה"ל חזק ואתה המוטיבציהל לשרת בו".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אולי שילוו לאברכים חצי מיליארד למעונות אנחנו גם נחזיר כמו הרשות הפלסטינית